"A stronger Europe in the world? The European Union's foreign policy put to the test" is the topic of the European Podium on January 20, 2022, 6:00 - 7:30 p.m., as part of the German-French Week.

More than 60 participants followed the explanations of Anne Calteux (Head of the EU Representation in Luxembourg), Dr. Carolin Rüger (Political Scientist at the Julius-Maximilians-University of Würzburg) and Dr. Bruno von Lutz (Head of the German-American Institute Saarbrücken). The panel discussion was moderated by Dr. Claire Demesmay (Deutsch-Französisches Jugendwerk).

Liestream (Youtube)

More information

Since 2008, the ASKO Europa-Stiftung and the Europäische Akademie Otzenhausen, in cooperation with the Frankreichzentrum (Centre for French studies) of Saarland University and Europe Direct, Saarbrücken, have been organizing a European Podium during the German-French Week in January.

Speakers from Germany, France and optionally a third EU member state discuss current issues in the Franco-German and European context from an interdisciplinary perspective.

Examples of previous topics:

• 2021: "Wer schafft das Europa von morgen? Zivilgesellschaftliche und politische Antworten und Positionen aus der Großregion"
  • 2020: "Die EU und Afrika. Wohin führt der Weg?"
  • 2019: "Bürger, Parteien, Parlament - Eine kritische Vorausschau auf die Europawahlen"
  • 2018: "Was ist und was kann kulturelles Erbe?"
  • 2017: "Europa á la carte"
  • 2016: "Das unbekannte Euroland - Portugal als Testfall für die europäische Krisenbewältigung"